Kamis, 12 November 2015

Adakah Reiki Benar-benar Berfungsi?

Adakah Reiki Benar-benar Berfungsi?

Seperti yang anda mendengar lebih lanjut mengenai Reiki sebagai alternatif penyembuhan, anda mungkin mendapati diri anda ingin tahu tentang kesahihannya. Adakah Reiki benar-benar berkesan? Berikut besar dan bercahaya kisah kejayaan sering membiak keraguan, supaya anda tidak bersendirian dalam meminta. Ini adalah satu soalan yang sangat biasa, jadi saya telah menyediakan beberapa idea mudah untuk pembentukan pendapat anda sendiri dimaklumkan.

Tahu Teori

Walaupun Reiki baru berusia kira-kira 90 tahun dalam nama, konsep asas adalah lebih tua. Yang berasal di Timur lebih daripada 5,000 tahun yang lalu, falsafah purba ini menganggap segala-galanya yang ada untuk menjadi bertenaga dalam alam semula jadi. Ia juga mencadangkan supaya semua kehidupan adalah, foundationally, persimpangan kompleks dan berkesudahan tenaga. Reiki mendakwa langsung melibatkan sumber penyakit, memahami ia menjadi suatu perkara yang tidak seimbang bertenaga. Tujuan utama Reiki Tenaga adalah untuk mengembalikan keseimbangan itu. Walaupun berbeza dari pandangan yang lebih diagnostik yang dipegang oleh ramai doktor Barat, ini adalah sama dalam banyak cara untuk bentuk penyembuhan lain dalam sistem kesihatan holistik.

"Adakah Reiki benar-benar berkesan?" hanya boleh dijawab dalam konteks dan memahami sifat bertenaga alam ini adalah langkah pertama yang paling penting anda.

Tahu Sains

Dengan kemajuan sains baru-baru ini berulang kali mengesahkan perspektif kuno, Reiki kini semakin meluas diiktiraf sebagai pengalaman penyembuhan secara saintifik yang sah.

Banyak ilmu yang lebih moden kami telah didedikasikan untuk memahami tubuh manusia, sel-sel, dan interaksi dari segi elektromagnetisme, dan soalan, "Adakah Reiki benar-benar berkesan?" kini dipenuhi dengan jawapan menghairankan afirmatif.

Pandangan kuantum juga telah mula membenarkan penyelidik rangka kerja untuk melihat tubuh manusia sebagai dasarnya bertenaga, dan terima kasih kepada badan besar bukti terkumpul dalam tahun-tahun kebelakangan ini, banyak hospital yang lebih progresif kini menawarkan Reiki sebagai rawatan yang sah untuk mereka pesakit!

Borang Pendapat Anda Sendiri

Jadi, adakah Reiki benar-benar berkesan? Tanpa pengalaman peribadi anda sendiri, jawapan anda akan sentiasa kurang daripada yang memuaskan. Sama ada anda membuat keputusan untuk menerima rawatan Reiki atau, lebih baik, membuat keputusan untuk belajar Reiki untuk diri sendiri, anda akan paling yakin dan terbaik dididik oleh pengalaman peribadi. Walaupun latihan Reiki secara tradisinya menjadi sangat mahal dan memakan masa, tawaran yang lebih moden telah membantu untuk membuat ia jauh lebih murah dan boleh diakses.

Jika anda bertekad untuk tahu jika Reiki benar-benar berkesan, taruhan terbaik adalah untuk membentuk pendapat anda sendiri melalui pengalaman peribadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar