Kamis, 12 November 2015

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

Reiki adalah satu cabang kesihatan holistik dan bidang perubatan alternatif, yang berasal dari Jepun hampir 90 tahun yang lalu. Ia melibatkan penyaluran tenaga universal untuk penyembuhan dan faedah makhluk hidup. Jika anda adalah agak baru kepada konsep ini dan mendapati diri anda bertanya soalan: "Bagaimana Reiki menyembuhkan saya?" terdapat beberapa perkara yang anda perlu tahu untuk lebih memahami kesan dan kuasa tenaga penyembuhan ini.

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

- Memahami Tenaga

Falsafah Reiki dibina di atas pemahaman dasar hidup siri tak terhingga interaksi bertenaga. Pandangan ini purba dan moden di alam, sebagai kemajuan paling baru-baru saintifik kami kini mengesahkan penemuannya lama dahulu.

- Beginnings Purba

Reiki itu sendiri difahami dari perspektif Timur tenaga dan getaran. Beribu-ribu tahun, badan manusia dan pengalaman manusia telah difahami dari segi interaksi bertenaga. Lama dahulu, kuno Cina dan India purba dapat melakar laluan bertenaga melalui sistem manusia fizikal. Walaupun menggunakan istilah yang berbeza dan kaedah pengajaran yang berbeza untuk rangsangan tenaga ini, kedua-dua sistem Cina dan India dianggap asas asas setiap benda yang wujud menjadi bertenaga dalam alam semula jadi.

- Penemuan terkini

Kemajuan terkini dalam bidang sains telah mengesahkan sistem purba perubatan holistik berdasarkan perspektif kewujudan sebagai siri tak terhingga interaksi bertenaga. Alat perubatan dan saintifik moden telah pun dibenarkan kita untuk melihat kaitan bertenaga daripada sistem manusia. Dengan asas tidak saintifik yang kukuh sekarang mengemis penyelidikan lanjut, konsep di sebalik Reiki dan lain-lain kaedah penyembuhan bertenaga yang semakin diterima secara meluas sebagai sah dan berkesan.

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

- Baki dan Ketidakseimbangan

Memahami bahawa, di peringkat yang paling asas, segala-galanya adalah tenaga membolehkan kita untuk mula mengambil perspektif yang berbeza mengenai penyakit dan penyakit. Pada pendapat purba, penyakit tidak adalah hasil daripada satu kuasa luar menggunakan pengaruh negatif ke atas badan fizikal, tetapi hasil daripada ketidakseimbangan bertenaga dalam sistem badan.

Dari sudut pandangan ini, ia menjadi mudah untuk menangani penyakit dan penyakit, kerana penyembuhan hasil dari penyusunan semula yang mudah untuk tenaga, atau pemulihan keseimbangan kepada sistem badan. Tidak kira apa istilah yang digunakan, falsafah tetap sama: pengaruh negatif ke atas sistem badan sedang mengalami pada tahap yang bertenaga dan mesti sembuh pada tahap yang sama.

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

- Tenaga Pintar

Reiki adalah tenaga pintar yang berasal dari Sumber segala yang ada dan ia adalah satu kuasa penyatuan yang dipercayai menjadi blok bangunan yang paling asas dan suci daripada segala-galanya yang wujud. Oleh itu, Reiki adalah kedua-dua bahagian setiap daripada kita dan selain daripada kita, tenaga ilahi yang hanya pernah positif dan membantu dalam maksudnya.

- Baki Mengembalikan

Tujuan Reiki Tenaga adalah untuk mengembalikan keseimbangan di mana ia telah hilang. Faedah penyembuhan yang menjejaskan kedua-dua fizikal dan bukan fizikal, emosi, psikologi dan rohani. Ia benar-benar holistik dalam alam semula jadi.

Apabila Reiki Tenaga disalurkan melalui seorang pengamal, tenaga bertujuan daripada ketidakseimbangan dan mengembalikan keseimbangan di kawasan yang berkenaan atau ingatan atau pemikiran. Kesan-kesan ini, walaupun bertenaga dalam alam semula jadi, selalunya boleh dilihat oleh mata manusia dan juga biasanya dirasai oleh makhluk individu dianggap sebagai sensasi cucukan atau kehangatan atau getaran.

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

- Penjajaran Bertenaga

Apabila seseorang itu biasa dengan Reiki Tenaga, bahawa penjajaran peribadi boleh dimanfaatkan untuk kepentingan peribadi dan juga untuk manfaat orang lain. Apabila anda boleh memahami apa yang berlaku pada tahap yang paling asas dan menghargai kesan positif daripada baki bertenaga dipulihkan, anda meletakkan diri anda untuk menjadi sihat dan keseluruhan.

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

- Peranan Anda

Ia adalah penting bahawa anda mengekalkan minda yang terbuka apabila menerima rawatan Reiki atau apabila mengkaji kesan Reiki untuk diri sendiri. Yang asas tidak bertenaga falsafah Reiki mungkin kelihatan asing di alam fikiran Barat yang lebih analitikal, tetapi ia adalah sangat penting bahawa anda tetap terbuka kepada pengalaman baru dan perspektif baru dalam kehidupan dan dasarnya.

Bagaimana Adakah Reiki Menyembuhkan Me?

- Menyelaraskan Diri Dengan Healing Power Its

Walaupun ia memberi manfaat dan berkesan untuk melawat pengamal Reiki untuk rawatan, salah satu cara yang penting untuk anda untuk mengalami kesan positif daripada Reiki Tenaga adalah untuk menjadi biasa dengan ia untuk diri sendiri. Ia adalah untuk sebab ini bahawa ramai orang di seluruh dunia telah dicari latihan dalam penggunaan yang berkesan dan sesuai Reiki Tenaga untuk kepentingan mereka sendiri dan juga untuk kepentingan orang-orang di sekeliling mereka.

Sebagai pengamal Reiki yang disahkan, anda mempunyai keupayaan untuk menyembuhkan diri anda dan orang lain. Anda juga mempunyai keupayaan untuk Attune orang lain untuk tenaga penyembuhan ini. Walaupun pensijilan dan latihan digunakan untuk kos agak sedikit dalam masa dan wang, belajar Reiki kini telah menjadi jauh lebih mudah untuk orang biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar