Kamis, 12 November 2015

Oat - Penyembuhan sifat-sifat Loji Terbongkar (Bahagian 1)

Oat - Penyembuhan sifat-sifat Loji Terbongkar (Bahagian 1)

Oat merupakan tumbuhan tahunan dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 50-120 sentimeter. Bunga disusun dalam pancang padat sehingga 2.5 sentimeter panjang. Pancang, seterusnya mereka, disusun dalam panicles. Bunga tumbuhan pada bulan Jun, Julai dan kadang-kadang bulan Ogos. Buah-buahan yang biji. Bijirin masak kekal dalam glumes.

Oat digunakan bukan sahaja dalam makanan, tetapi juga untuk tujuan perubatan. Mereka terbukti mempunyai pelbagai sifat-sifat penyembuhan. Di samping itu, tumbuhan ditanam sebagai tanaman makanan.

Puncak oat segar terbukti mengandungi pektin, karotenoid, asid amino, flavonoid, menapai, bahan-bahan mineral (kalsium dan silikon) dan bahan-bahan mineral lain. Bijian mengandungi vitamin B dan vitamin lain, lemak, kanji, flavonoid, stigmasterol, saponin, bahan-bahan mineral (termasuk fosforus, magnesium, besi dan banyak lagi), dan sehingga 18 peratus protein yang kaya dengan asid amino berharga (seperti, leucine, arginina , phenylanaline, valine, tyrosine dan lain-lain).

Kilang itu mempunyai ciri-ciri pemulihan dan badan pengukuhan. Di samping itu, ia merupakan ubat yang baik untuk meningkatkan metabolisme. Oat menaburkan mempunyai perspiratory, diuretik dan sifat anti-demam.

Bijirin oat dan puncak mempunyai kesan yang berbeza-beza pada badan. Pemulihan diperbuat daripada puncak terbukti memeriahkan, menstabilkan dan menguatkan badan anda. Di samping itu, ubat-ubatan ini merangsang selera makan, mengurangkan kadar gula dalam darah dan membantu mengurangkan nikotin dan dadah (terutamanya, candu) ketagihan. Tanamkan 3 sudu besar puncak oat dengan 2 gelas air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama 2 jam. Minum setengah gelas infusi yang 4 kali sehari.

Ubat-ubatan homeopati diperbuat daripada puncak oat digunakan untuk berurusan dengan denyutan jantung, stenocardia, gangguan irama jantung, insomnia, sakit saraf, dan beban fizikal dan mental.

Air rebusan diperbuat daripada oat jerami digunakan untuk memampatkan, mandi dan membasuh kawasan yang tidak baik dalam kes pelbagai penyakit kulit (seperti, ekzema dan pyodermia). Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk melegakan kesakitan dalam kes penyakit sendi, radang urat saraf sciatic dan gout. Tanamkan setengah kilogram jerami oat dengan 2 liter air dan rebus berwarna pada api yang kecil selama setengah jam. Selepas itu, tuang dan menambah air mandi. Anda boleh menggunakan ubat dalam kes kaki dan tangan fros digigit atau jika kaki anda sentiasa kesejukan.

Teh oat dan hidangan terbukti untuk merawat ruam kulit yang disebabkan oleh tekanan. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat-ubat oat untuk mandi dan memampatkan untuk menangani masalah ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar