Kamis, 12 November 2015

Bagaimana seorang wanita menopaus Telah Lega Aduan Her Dengan pertolongan Homeopati?

Bagaimana seorang wanita menopaus Telah Lega Aduan Her Dengan pertolongan Homeopati?

Kehidupan setiap wanita adalah perjalanan roller coaster dengan begitu banyak peristiwa penting untuk menyeberangi sepanjang jalan. Walaupun muda, menyeberangi peristiwa penting ini (datang haid, kehamilan, melahirkan anak, memelihara kanak-kanak itu, dan lain-lain) biasanya ditangani dengan baik; Walau bagaimanapun, menopaus merupakan satu pencapaian yang sukar untuk berurusan dengan bagi kebanyakan wanita. Mereka menjalani gangguan fizikal, mental, dan emosi jelas kerana susu hormon dan perubahan fisiologi dalam kewanitaan mereka kerana itu.

Tanda-tanda utama termasuk rasa panas, cepat marah yang tidak wajar, sakit tulang, sakit pinggang, sakit kaki tanpa alasan yang jelas, kebodohan, lesu, gatal-gatal di faraj, dan lain-lain Wanita yang mempunyai sokongan kekeluargaan di antara mereka biasanya menyeberangi fasa Peri-menopaus ini dengan mudah. Tetapi mereka yang mempunyai tekanan yang tidak wajar merasa lebih keras. The senonoh terapi penggantian hormon tidak berfungsi untuk semua, tidak setiap wanita mampu. Walau bagaimanapun, kita mempunyai senjata kami Homeopati yang terbaik semasa berurusan dengan perubahan klimakterik. Mari kita lihat satu kes yang dibantu oleh homeopathy-

Anita * menghampiri saya dengan mantra sembelit berulang 3 tahun yang lalu. Dalam sejarah kes, beliau berkata, ini adalah kali pertama dia mengalami sembelit; jika tidak air besar adalah normal sentiasa. Dia kelihatan agak jengkel pada peringkat awal. Walaupun ini adalah gejala yang menyampaikan, sejarah beliau mendedahkan bahawa dia mempunyai timbun, dari masalah-masalah lain, dan bukan aduan, kerana dia telah menyampaikan supaya fluidly.

- Dia rasa panas, lebih teruk di dalam bilik panas
- Walaupun sebagai seorang yang tenang, tidak merasa jengkel pada maksudnya
- Kebencian kepada seks
- Ada perasaan keras di bahagian abdomen, seolah-olah penuh sepanjang masa
- Telah memulakan jampi gatal di pinggang di mana dia mengikat simpul Kain beliau untuk memakai sari. Bahagian yang cacat gelap
- Kerap sakit kaki dan sakit lumbar, yang bermula pada waktu malam apabila dia bersara tidur
- Mood Weepy
- Najis keras, mempunyai ketegangan banyak, dan masih belum selesai sensasi
- Beliau juga mempunyai pucat
- Satu badan gempal ke arah kegemukan
- Sebuah USG mendedahkan fibroid berukuran 3 cm X 4 cm

Dalam temu bual pertama, dia telah diberikan dos Nux Vomica 200 pada waktu malam dan telah diminta untuk mengulangi satu dos setiap minggu pada hari yang sama selama 3 minggu berturut-turut.

Selepas 15 hari, dia adalah lebih baik di bahagian depan sembelit. Sekarang najis adalah normal dan dia mempunyai tidur malam yang baik, katanya.

Tetapi sakit tulang beliau dan vagina gatal bermasalah banyak.

Beliau telah ditetapkan dos tunggal Graphites 1M dan telah diminta untuk mengambil tindakan susulan selepas sebulan.

Dalam sebulan, semua aduan dia hilang dan terkejut, dia berasa lega sakit membosankan beliau dan marah juga. Juga berkata, dia berasa lebih baik secara keseluruhan tetapi takut fibroid beliau yang mana beliau telah dinasihatkan pembedahan.

Setahun belakang, apabila dia telah melakukan kajian tiroid beliau, ia mendedahkan sedikit dibangkitkan TSH (sempadan). Beliau telah mengambil Eltroxin 50 mg bagi 1 bulan dan doktor telah menasihatkan beliau untuk menghentikannya kemudian, melihat kepada tahap normal.

Beliau kemudian ditetapkan dos Thyroidinum 200 dos tunggal dan telah dinasihatkan untuk menjalani ultrasonografi selepas 2 bulan sesudah itu. Juga saya memberikannya senaman Yoga dan Pranayam untuk bekerja apabila dalam tempoh ini.

Beliau tidak hadir selepas itu selama kira-kira 3 bulan.

Kemudian dia menghampiri untuk kes cucunya. Dan berkata, fibroid beliau telah dikurangkan kepada 1 cm X.5 cm dan dia pasti bahawa ia akan dibatalkan sepenuhnya sepanjang masa. Saya tidak boleh menjadi lebih pasti!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar