Kamis, 12 November 2015

Alternatif kepada Vaksin? Apakah Pilihan Saya? A Quest peribadi

Alternatif kepada Vaksin? Apakah Pilihan Saya? A Quest peribadi

Untuk beberapa ketika, saya telah banyak membaca mengenai homeopati dan tahu bahawa ubat-ubatan homeopati untuk Imunisasi wujud (Homeoprophylaxis). Saya tahu bahawa entah bagaimana anda boleh menggunakan ubat-ubatan homeopati untuk tujuan perlindungan terhadap penyakit berjangkit yang disasarkan. Saya tidak tahu bagaimana untuk melakukan ini. Takut saya jarum (khususnya bahaya vaksin) mengutusku kerana usaha ini. Aku pun memanggil beberapa orang untuk mengetahui jika mereka tahu bagaimana. Saya dipanggil sepupu kawan saya yang belajar Homeopati. Saya
dipanggil Homeopaths beberapa disenaraikan dalam halaman kuning (ya, kembali pada zaman halaman kuning). Saya memberitahu mereka apa yang saya ingin lakukan dan bertanya jika mereka tahu bagaimana. Saya mendapat beberapa jawapan yang berbeza.

Mereka semua bersetuju bahawa sesungguhnya ia sama sekali sesuai untuk sistem perubatan dikenali sebagai homeopati dapat melaksanakan fungsi ini. Tetapi mereka tidak pasti bagaimana untuk melakukan ini. Perlu diingat bahawa saya sedang menyiasat tahun ini yang lalu. Sekarang terdapat banyak Homeopaths antarabangsa bekerjasama dengan ubat-ubatan homeopati untuk imunisasi.

Homeopati telah terkenal dengan hasil yang luar biasa semasa wabak penyakit. Dalam era wabak 1912, ubat homeopati dipanggil Gelsemium mempunyai kadar kejayaan yang tinggi di kalangan Doktor Homeopati hari. Ya, pada awal tahun 1900-an, di Amerika Utara, Homeopaths dianggap Doktor. Beberapa anekdot yang sangat baik dan statistik yang melekat dalam fikiran saya menggambarkan penggunaan Homeopati untuk wabak pergi sesuatu
macam ini:

1. Salah satu ujian yang paling awal sistem homeopati adalah dalam rawatan Tifus Fever (merebak dengan kutu) dalam satu wabak 1813 yang mengikuti kemusnahan tentera Napoleon berarak melalui Jerman menyerang Rusia, diikuti dengan pengunduran mereka. Apabila wabak ini datang melalui Leipzig sebagai tentera ditarik kembali dari timur, Samuel Hahnemann, pengasas homeopati, dapat merawat 180 kes Tifus, hanya tewas dua (1.11%). Ini adalah pada masa apabila rawatan konvensional telah mempunyai kadar kematian sebanyak lebih 30%.

2. Dalam tempoh tiga tahun wabak Difteria di Broome County, NY 1862-1864, terdapat satu laporan mengenai sesuatu kadar kematian 83.6% di kalangan Doktor perubatan konvensional dan kadar kematian yang 16.4% di kalangan Homeopaths.

3. edisi Mei 1921 Jurnal Institut Amerika untuk Homeopati mempunyai artikel mengenai penggunaan homeopati semasa Influenza Pandemik daripada 1918. Dr. TA McCann, dari Dayton, Ohio melaporkan bahawa 24,000 kes selesema dirawat dengan perubatan konvensional mempunyai kadar kematian sebanyak 28.2%, manakala 26,000 kes selesema dirawat homeopathically mempunyai kadar kematian sebanyak 1.05%.

Usaha saya tidak berjaya dan saya mendapat tembakan untuk pergi melancong. Nasib baik, saya tidak mempunyai kesan sampingan yang saya tahu, setakat ini. Malah lebih baik, saya menghabiskan bulan membaca kesusasteraan homeopati yang saya carted-main dengan saya dan menjadi benar-benar terpikat dengan Falsafah Homeopati.

Lebih daripada satu dekad kemudian dan saya akhirnya salah satu daripada segelintir Homeopaths di Vancouver dengan tahap pendidikan dan akreditasi yang memberikan saya gelaran "Certified homeopati klasik". Malah lebih baik, saya mempunyai peluang untuk menawarkan ubat-ubatan homeopati untuk membantu orang dilindungi untuk penyakit berjangkit tertentu. Terdapat pelbagai protokol yang boleh digunakan bergantung kepada penyakit ini.

Terdapat kepuasan peribadi yang besar yang saya dapat apabila saya menerima poskad dari pelancong yang telah menerima Penjagaan Homeopati sangat baik. Bayangkan pergi ke India tanpa mengalami apa-apa kesukaran gastro-usus! Amazing! Bersenang-senang! Itu adalah bagaimana perjalanan yang dimaksudkan untuk menjadi. Saya berazam untuk dapat sokongan rakyat dalam mencapai jenis ini pengalaman perjalanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar