Kamis, 12 November 2015

Belajar Bagaimana Anda Boleh Manfaat Daripada Reiki Master Simbol

Belajar Bagaimana Anda Boleh Manfaat Daripada Reiki Master Simbol

Reiki, kerana semua orang tahu, bergantung kepada amalan menggunakan tangan seseorang untuk menyalurkan tenaga rohani badan, yang juga dikenali sebagai 'ki' tenaga. Ini boleh membawa kepada penyembuhan badan melalui penggunaan tenaga badan sendiri. Kebanyakan pengamal reiki percaya bahawa tenaga reiki adalah berdasarkan hidup berkuat kuasa autonomi setiap makhluk yang hidup, dan bahawa kuasa ini mengawal sendiri. Oleh itu badan yang secara automatik akan pulih dengan sendirinya jika kuasa-kuasa ini adalah sejajar dengan betul menggunakan amalan reiki.

Pada awal 1900-an seorang sami Buddha Jepun, Mikao Usui, menjalani tempoh berpuasa yang panjang yang digabungkan berdiam diri dan meditasi, di mana beliau mendakwa bahawa kunci untuk penyembuhan telah diturunkan kepadanya, seolah-olah dalam guruh. Pemberitaan Usui yang menyebarkan prinsip-prinsip dan falsafah reiki di seluruh Jepun, dari mana ia menjadi lebih popular dan mula tersebar di seluruh dunia. Kepentingan Barat dalam budaya alternatif, yang menyatakan dirinya dalam kepentingan dalam falsafah dan amalan-amalan lain, membenarkan penyebaran reiki di seluruh dunia Barat, dengan kepentingan tertentu dan pujian untuk kaedah ini di Amerika Syarikat. Pujian ini mencapai puncak kejayaannya pada abad ke-20, dan menyaksikan pembukaan banyak sekolah reiki di seluruh negara. Sekarang fenomena reiki yang telah melompat di seluruh jurang digital, dan melanda dunia maya juga.

Reiki bekerja dengan cara yang berikut: a sesi standard melihat guru reiki dan pengamal meletakkan pesakit muka ke bawah pada lembaran atau katil, selesa cukup bahawa pesakit mungkin tidur semasa rawatan. Pengamal Reiki meletakkan tangan keduanya pada pesakit, membolehkan saluran tenaga yang akan ditubuhkan antara kedua-dua peserta. Tenaga itu dipindahkan adalah sebanyak keperluan pesakit - menggunakan pergerakan tangan yang berbeza dan kedudukan master reiki boleh mengawal selia dan memberi kesan kepada aliran tenaga mengikut beliau hawa nafsu, dan menghentikan atau menjaganya agar tetap mengalir kerana mereka anggap sesuai adalah sebahagian daripada kerja. Sememangnya, seorang pengamal reiki boleh dilatih - sistem adalah lebih kurang sama, dengan penggunaan tambahan simbol reiki yang mencirikan pelajar sebagai pengamal tahap 1, tahap 2 atau nakhoda reiki. Teknik-teknik latihan yang lebih kurang sama, yang melibatkan penggunaan tangan guru untuk memindahkan tenaga rohani yang merupakan asas reiki kepada pelajar itu, berikutan mana pelajar diajar kaedah yang berbeza menggunakan tenaga reiki untuk membantu pesakit lanjut dan penghidap . Kaedah pengajaran, manakala mahal, juga terbaik, kerana ia membawa kepada beberapa manfaat jangka pendek dan panjang untuk pelajar.

Pencapaian akhir reiki, simbol tahap 3, hanya diberi pada akhir latihan reiki. Ini, simbol master reiki, menunjukkan dua perkara - pertama, pelajar telah melengkapkan semua peringkat latihan reiki, dan kedua, bahawa pelajar itu telah menjadi seseorang yang mampu menggunakan latihan masing-masing untuk membantu orang lain yang memerlukan. Jika anda berminat untuk mengetahui bagaimana untuk mencapai simbol master reiki, pergi ke dalam talian, mencari di sekeliling, dan mendaftar untuk kursus reiki - ia mungkin mengubah persepsi anda di dunia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar