Kamis, 12 November 2015

Faedah Manggis

Faedah Manggis

Sebagai Pengamal Kesihatan Holistik saya rasa ia adalah tugas saya untuk menyelidik dan menyiasat apa yang saya promosikan. SEJAK Manggis adalah bahan utama dalam Jus XanGo, saya fikir saya lebih baik akan mendapat Manfaat Manggis yang terdapat pada banyak dan berprestij pangkalan data. Ini adalah apa yang saya dapati ...

Buah manggis sejak beribu-ribu tahun. Melalui tahun ia telah dihormati dan digunakan pada pelbagai penyakit dan sebagai makanan. Ia adalah buah-buahan tropika terdapat di Asia tropika. Dan ia diklasifikasikan sebagai pokok dalam Guttiferae Keluarga. Ia dikatakan merasa yang terbaik daripada buah-buahan tropika dan sejarah al Queen Victoria digemari atas segala buah-buahan lain. "Ratu Buah" berasal dari ini. Dalam perubatan tradisional Asia Tenggara seperti perubatan asli Thai, perikarpa atau kulit digunakan untuk keadaan yang berbeza seperti jangkitan kulit, luka, dan cirit-birit.

Secara saintifik mereka mendapati banyak ciri-ciri dalam manggis: Xanthones, Proanthocyanidins, catechin, tanin, polisakarida, sterol, dan serat. Dengan semua bahan kimia semula jadi ia berkata manfaat buah-buahan dalam penyakit ini: Boleh membantu mengekalkan kesihatan usus, menyokong sistem imun, meneutralkan radikal bebas, membantu menyokong fungsi sendi dan tulang rawan, dan menggalakkan sistem pernafasan bermusim yang sihat. Ia juga dikatakan digunakan untuk UTI ini, gonorea, seriawan, TB, gangguan haid, kanser, osteoarthritis, disentri, dan meningkatkan kesihatan mental.

Manakala beberapa pangkalan data yang mengatakan tidak ada bukti manusia cukup untuk menyimpulkan banyak keputusan, terdapat beribu-ribu kertas menulis pada kajian buah-buahan itu sendiri. Dan sudah tentu, ada beribu-ribu tahun penyelidikan di Asia Tenggara dalam perubatan indigoes tradisional. Saya sudah tentu mempunyai pengalaman peribadi saya sendiri, yang seterusnya memberikan saya bukti sifat-sifatnya faedah kepada kesihatan dan indah.

Berikut adalah senarai laman web yang saya digunakan untuk kajian saya.

Standard Asli
PubMed
Xango
Pangkalan Asli
Manggis MD

Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar