Kamis, 12 November 2015

Anise - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb

Anise - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb

Anise merupakan herba tahunan. Herba ini mempunyai batang yang tumbuh dengan ketinggian 30-80 sentimeter. Bunga putih kecil disusun dalam kelompok dan boleh dilihat pada bulan Jun dan Julai. Mempunyai buah yang bujur dalam bentuk dan 2-3 milimeter panjang.

Anise adalah berasal herba ke tepi pantai Mediterranean timur dan Caucasus. Walau bagaimanapun, ia adalah tumbuhan taman popular ditanam di seluruh dunia selagi tanah adalah cahaya dan kapur.

Buah-buahan Anise mengandungi minyak pati (1,5-3 peratus) kaya dengan anethole (80-90 peratus), metilhavikol, anise / etanol, anisaldehyde dan asid anise. Di samping itu, buah-buahan mengandungi 15-30 peratus minyak, protein, choline dan furanocoumarins.
Minyak pati buah-buahan mengandungi mengganggu reseptor membran mukus dan memudahkan rembesan organ bronkus dan pencernaan. Oleh itu, ubat anise perlu digunakan untuk memudahkan Meludah dalam kes sejuk, radang saluran pernafasan atas dan bronkitis. Di samping itu, minyak mempunyai ciri-ciri antispasmodic dan anti-radang. Herba ini merangsang pengeluaran susu.
Herba ini mempunyai kesan anti-radang. Ia memudahkan rembesan kelenjar dan pergaduhan batuk. Anise boleh digunakan secara dalaman dan luaran. Dari segi kegunaan luaran, anda boleh menyedut wap dari merebus atau menggosok kawasan yang tidak baik dengan ubat anise. Buah-buahan Anise adalah termasuk dalam beberapa teh kompaun dan pelbagai ubat untuk merawat batuk. Semburan harus digunakan untuk merawat rongga mulut, tetapi obat penawar yang terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan keradangan kulit.
Herba dan buah-buahan yang boleh menyebabkan dermatitis. Anethole minyak anise mengandungi, dan juga, wap anethole, dan berlakulah seperti racun mitosis - mereka menghalang pembahagian sel.
Bunga lawang minyak pati adalah sebahagian daripada pelbagai salves kompaun dan pelembap untuk rawatan keradangan dan melegakan kesakitan. Selain itu, ubat-ubatan ini boleh digunakan sebagai perengsa. Buah-buahan bunga lawang digunakan jarang disebabkan oleh hakikat bahawa mereka sukar untuk membezakan dari buah Illicium Religiousm, yang mengandungi bahan yang sangat toksik. Bunga lawang minyak pati dan buah-buahan yang digunakan dalam Masakan Timur sebagai sebahagian daripada pelbagai campuran rempah untuk meningkatkan rasa sup dan hidangan daging.
Buah-buahan anise, daun, puncak dan minyak pati yang digunakan untuk membuat gula-gula, minuman keras, ubat gigi dan lain-lain Selain itu, tumbuhan ini digunakan sebagai rempah untuk meningkatkan rasa daging dan akar hidangan. Anda boleh menggunakannya apabila membakar roti atau pastri manis yang lain. Selain itu, herba ini digunakan dalam kosmetik untuk membuat pelbagai produk kecantikan. Minyak Anise terbukti penghalau berkesan untuk menghalau pelbagai serangga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar