Kamis, 12 November 2015

Rumpai Laut Bersama Semoga Memberi Cancer Cure Penting

Rumpai Laut Bersama Semoga Memberi Cancer Cure Penting

Jawapan bagi kanser sistem imun dan lain-lain bentuk kanser mungkin telah ditemui dalam ekstrak rumpai laut coklat biasa menurut kajian yang dibentangkan bulan ini di AACR Mati Persidangan Antarabangsa Laut di Kemajuan dalam Penyelidikan Kanser. Pada persidangan itu, yang telah diadakan pada 07-10 Mac di King Hussein Bin Talal Pusat Konvensyen, Laut Mati, Jordan, penyelidik dari Universiti Hashimiah di Jordan melaporkan bahawa rumpai laut coklat mengandungi Fucoidan kompaun yang membunuh tumor kanser.

Penyelidik menggunakan ekstrak rumpai laut pada bahagian sel limfoma ditanam di makmal dan mendapati bahawa ekstrak ditindas pertumbuhan limfoma manakala meninggalkan sel-sel sihat tidak terjejas. Para penyelidik juga menyatakan peningkatan yang ketara dalam apoptosis, atau kematian sel, sel-sel kanser limfoma.

Lymphoma adalah kanser sistem imun dan ia dibahagikan kepada dua kelas, ini Hodgkin dan bukan Hodgkin, yang seterusnya lagi diklasifikasikan kepada B-sel dan sel-T kumpulan.

"Beberapa bentuk limfoma sel B adalah amat tahan untuk rawatan standard dan terapi itu baru diperlukan," kata Mohammad Irhimeh, Ph.D., penolong profesor hematoncology dan sel-sel stem di Universiti Hashimiah di Jordan. "Dalam kajian ini, kita melihat strategi rawatan baru menggunakan sebatian aktif novel yang dihasilkan daripada sumber semula jadi -. Rumpai laut"

Irhimeh berkata penyelidikan akan terus mengkaji mekanisme Fucoidan dengan matlamat untuk menjalankan fasa II atau III ujian klinikal dengan sukarelawan manusia.

Sebelum ini, rumpai laut mengandungi Fucoidan telah didapati mempunyai aktiviti anti-tumor pada tikus dan beberapa baris sel dan penyelidik Jepun di Institut Penyelidikan Glycotechnology Kemajuan yang Bioperubatan Makmal Penyelidikan dan mendapati bahawa rumpai laut mengandungi Fucoidan menyebabkan pelbagai jenis garisan sel kanser ditubuhkan untuk diri -destruct. Contoh sel-sel kanser yang dihancurkan diri kerana Fucoidan termasuk beberapa jenis sel-sel leukemia, sel-sel kanser perut, dan sel-sel kanser kolon menurun.

Kira-kira 4 peratus daripada jumlah berat kering pelbagai jenis rumpai laut coklat terdiri daripada polisakarida yang dikenali sebagai Fucoidan. Fucoidan adalah polisakarida sulfat yang mempunyai struktur kompleks. Komponen utamanya termasuk sulfurik esterified L-fucose, gula penyembuhan, dan unsur-unsur surih galaktosa, xylose, dan asid glucuronic.

Fucoidan telah disebut-sebut sebagai salah satu khazanah lautan terbesar. Di antara manfaat yang dilaporkan untuk Fucoidan di samping menjadi agen anti-tumor adalah: membantu memodulasi sistem imun, menyokong kesihatan sel normal, menyokong peredaran darah ke sel-sel badan native speakers, bertindak sebagai anti-perancang, membantu mengurangkan tahap kolesterol dan menyokong pergerakan sendi sihat pada semua peringkat umur. Di samping itu, ia dipercayai bahawa Fucoidan boleh membantu merangsang tindak balas imun apabila badan diserang dan boleh membantu menjana semula tisu kulit yang sihat.

Orang-orang Okinawa, Jepun menikmati beberapa jangkaan hayat tertinggi di Jepun dan juga mengambil salah satu daripada jumlah tertinggi per kapita kombu rumpai laut. Kadar kematian kanser di Okinawa adalah yang paling rendah daripada semua wilayah di Jepun.

Ciri-ciri anti-kanser Fucoidan juga mungkin menjadi berita baik untuk anjing dan kucing. Lymphoma adalah salah satu kanser yang paling lazim pada anjing dan kucing, dan seperti yang dinyatakan di atas, limfoma adalah salah satu jenis kanser yang Fucoidan telah didapati menjadi yang paling berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar