Kamis, 12 November 2015

Pukul Tekanan di Tempat Kerja Hanya Dengan Bunyi Menggunakan Brainwave Entrainment

Pukul Tekanan di Tempat Kerja Hanya Dengan Bunyi Menggunakan Brainwave Entrainment

Kadang-kadang, sedikit Tekanan adalah baik untuk membantu kita menghadapi cabaran lonjakan yang di tempat kerja. Walau bagaimanapun, keadaan jangka panjang Tekanan adalah satu keadaan yang tidak selesa, malah berbahaya, kerana gejala. Jika ia benar terdapat banyak terapi untuk menghadapi Tekanan, kebanyakan mereka adalah rawatan jangka panjang. Dalam artikel ini, saya ingin membentangkan satu alternatif baru hanya berdasarkan bunyi (dan muzik) untuk melegakan tekanan dengan cepat: pemerangkapan ilham.

Walaupun sedikit tekanan adalah sebahagian daripada semua aktiviti kerja dan membantu untuk menjaga pekerja dan pengurus bermotivasi. Peringkat yang berlebihan atau tidak terurus tekanan boleh membawa kepada keadaan Tekanan di mana pekerja tidak boleh mendapatkan prestasi kerja yang optimum. Ini adalah mahal bagi majikan dan ke atas semua boleh membahayakan kesihatan pekerja.

Malah, terdapat risiko yang serius dengan tempoh yang lama Tekanan, masalah dengan Tekanan adalah tanda-tanda mereka. Mereka ialah: pengeluaran adrenalin, ketegangan otot, keletihan, dan kadar jantung tinggi dan tekanan darah tinggi. Gejala-gejala ini boleh menghasilkan penyakit dalam jangka panjang seperti penyakit jantung, ulser kronik, menjejaskan fungsi sistem imun, dan juga kanser. Kesimpulannya, tidak ada perkara seperti "baik" Tekanan.

Jika benar bahawa terdapat banyak alternatif untuk menghadapi tekanan seperti terapi yang dikendalikan oleh kaunselor atau ahli psikoterapi, ubat-ubatan atau seperti antidepresan, senaman, yoga, meditasi, dan lain-lain semuanya melibatkan aktiviti buruh tambahan dan memakan masa. Kadang-kadang kita perlu untuk mengalahkan tekanan dengan cepat dan berkesan di tempat kerja untuk meneruskan aktiviti kami. Untuk mendapatkan yang cepat menyembuhkan melegakan tekanan, kita boleh menggunakan terapi berasaskan pemerangkapan ilham.

Terapi Pengurangan tekanan berdasarkan pemerangkapan ilham adalah sesi dibina dengan bunyi khas yang diwujudkan dengan matlamat untuk mendapat pengurangan semula jadi dan pesat Tekanan. Terapi ini menggunakan gelombang Alpha dan gelombang Theta untuk mendorong fikiran pendengar untuk keadaan yang mendalam berehat. Selain itu, terapi ini berfungsi sebagai pelatih otak pengguna untuk mempunyai kawalan yang lebih baik mental sendiri pada masa akan datang, meningkatkan dengan cara ini keupayaan pengurusan Tekanan beliau.

Malah, anda boleh mempertimbangkan terapi pemerangkapan ilham sebagai "urut otak". Sesi tipikal terdiri daripada fail MP3 sedia untuk mendengar dalam mana-mana pemain MP3. Pengguna hanya perlu duduk di atas kerusi menepati, tutup mata, dan mendengar bunyi seperti jumlah minimum masa dari 15 'untuk satu jam. Selepas itu anda akan dilonggarkan dan menaikkan semangat. Selain itu, anda boleh mencampurkan bunyi-bunyi itu dengan latar belakang alam semula jadi bunyi atau muzik bukan lisan untuk pengalaman yang lebih baik.

Ringkasnya, kita sudah tahu bahawa tekanan adalah akibat daripada tekanan. Jika ia adalah benar bahawa sedikit tekanan boleh menjadi motivasi inspirasi bermanfaat dan komitmen, tekanan yang berlebihan menjadi dalam tekanan, yang berbahaya dan boleh membawa kepada penyakit utama, juga kematian. Oleh itu, jika anda tertekan, tidak ada masalah, berehat dan memberi diri anda urut otak dengan sesi pemulihan dengan hanya mendengar bunyi berdasarkan pemerangkapan ilham.

Sebuah kata amaran: Terapi ini boleh membuat anda untuk mendapatkan tidur supaya tidak menggunakannya jika anda mengendalikan kenderaan atau jentera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar