Kamis, 12 November 2015

Menghilangkan tersumbat hidung dalam 1 minit (Latihan Pernafasan)

Menghilangkan tersumbat hidung dalam 1 minit (Latihan Pernafasan)

Hidung tersumbat, hidung tersumbat, hidung tersumbat, hidung berair - ini adalah cabaran kesihatan yang diketahui oleh kebanyakan orang. Dalam beberapa kes, masalah ini boleh menjadi begitu menjengkelkan bahawa ia mengganggu semua kehidupan anda. Semburan hidung, produk topikal, dan ubat-ubatan oral boleh memberikan kelegaan sementara dan membuat hidung anda jelas untuk seketika, tetapi mereka mahal, telah kesan sampingan (badan anda tidak sepatutnya mempunyai ini bahan kimia buatan dalam), dan ketagihan. Terdapat berpuluh-puluh produk ubat untuk membersihkan hidung tersumbat, tetapi mereka tidak pilihan yang terbaik. Ubat-ubatan oral dan semburan tidak selalu bekerja dengan berkesan seperti yang dijanjikan dan produk topikal yang boleh bekerja mempunyai bau yang kukuh bahawa tidak ada yang mahu melihat. Bagaimana untuk menghilangkan hidung tersumbat tanpa dadah?

Latihan pernafasan untuk mempunyai kadar kejayaan yang sangat tinggi. Ia telah digunakan oleh beribu-ribu pesakit yang mengamalkan Buteyko terapi pernafasan perubatan untuk menghentikan pernafasan mulut dan meningkatkan kandungan oksigen badan dengan bernafas dengan betul 24/7. Ia hanya mengambil masa kira-kira satu minit untuk membersihkan atau menghentikan hidung tersumbat. Jarang, ada orang, yang masalah adalah begitu teruk, yang mereka memerlukan lebih banyak kerja nafas (biasanya beberapa minggu) sebelum mereka boleh menikmati pernafasan hidung. Cuba senaman pernafasan ini untuk menghilangkan hidung tersumbat anda dengan cepat.

Bernafas senaman untuk menghilangkan masalah hidung tersumbat

Latihan pernafasan melibatkan nafas induk dan mengangguk-angguk kepala anda (atas dan ke bawah). Ia boleh dilakukan sambil duduk atau berdiri sehingga keinginan yang kuat untuk bernafas. Selepas ini memegang nafas maksimum dengan kepala mengangguk-angguk permulaan mengurangkan pernafasan (atau bernafas lebih kurang daripada sebelum). Bagaimana? Membuat menyedut pendek yang menggunakan diafragma anda, dan berehat diafragma untuk menghembus nafas. Teruskan membuat ini pewangi kecil dan memelihara rasa lapar anda untuk udara selama 1 minit. Dalam 1 masa minit, hidung tersumbat anda mendapat yang jelas.

Ia mungkin kelihatan bodoh dan terlalu mudah untuk menghilangkan hidung yang tersumbat, tetapi ia berfungsi. Tidak ramai yang mungkin memerlukan mengulangi teknik yang 2-3 kali, tetapi kebanyakan orang mendapat keputusan yang baik dari percubaan pertama. Bagaimanakah ia berfungsi? Dengan memegang nafas anda dan bernafas lama kemudian anda meningkatkan tahap karbon dioksida darah anda. Ini membantu untuk mengembangkan otot tiub lancar saluran pernafasan dan saluran darah, memperbaiki darah dan oksigen dibekalkan kepada tisu dan melepaskan kekejangan dalam saluran pernafasan.

Apa yang berlaku seterusnya?

Sebaik sahaja anda telah dibersihkan hidung, ia adalah penting untuk bernafas hanya melalui hidung dan bukan melalui mulut anda. Sebaik sahaja anda membuka mulut anda (walaupun sebahagian), terdapat beberapa proses biokimia abnormal yang mengubah semua fungsi badan anda: anda kurang darah dan bekalan oksigen untuk sel-sel badan anda dan CO2 kurang dalam darah arteri dan sel-sel, sistem imun anda mendapat ditindas, anda menjana lebih banyak radikal bebas, otak anda, penghadaman, profil hormon dan fungsi-fungsi lain mempunyai perubahan yang tidak normal.

Bagaimana anda boleh menyemak bahawa pernafasan anda adalah berat sekarang? Ia adalah mudah. Jika kamu kira nafas memegang masa keputusan ujian bebas tekanan anda, anda akan mengetahui bahawa ia adalah pendek. Ujian ini juga dikenali sebagai "ujian oksigen badan" kerana ia mencerminkan kandungan oksigen dalam badan anda. Ujian ini dilakukan selepas pengeluaran nafas biasa anda (tiada penipuan di sini: menghembus nafas biasanya pertama) dan terdapat satu lagi keperluan penting: tidak tekanan semasa dan selepas ujian. Ini bermakna bahawa ujian oksigen badan dilakukan hanya sehingga keinginan yang pertama atau awal untuk bernafas (bebas tekanan).

Penyelesaian kekal

Apabila hidung tersumbat atau tersumbat, pernafasan anda adalah berat dan anda akan mempunyai kurang daripada 20 s untuk ujian oksigen badan. Jika anda melambatkan corak pernafasan automatik anda (menggunakan kerja nafas dan perubahan gaya hidup) supaya keputusan anda akan berada di atas 20 s, hidung anda akan menjadi jelas. Oleh itu untuk menghilangkan hidung tersumbat secara kekal adalah untuk menghilangkan pernafasan berat anda secara kekal, termasuk tidur malam, masa tekanan, selepas makan, dan dalam semua situasi lain. Senaman adalah baik, jika anda bernafas hanya melalui hidung semasa ia. Kemudian anda menjana lebih banyak CO2 dan corak nafas anda akan menjadi ringan dan mudah kemudian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar