Kamis, 12 November 2015

Rhodiola Rosea - Why This Setelah Rahsia Herb kini digunakan oleh Jutaan

Rhodiola Rosea - Why This Setelah Rahsia Herb kini digunakan oleh Jutaan

Sepanjang sejarah, superherb ini Artik misteri memberikan Vikings kekuatan mereka yang terkenal dan stamina dan Soviet atlet Olimpik tepi semasa Perang Dingin. Walaupun superherb ini adalah agak tidak diketahui kerana status berahsia Perang Dingin, ia cepat semakin popular disebabkan tahap unik yang tinggi keberkesanan.

Pihak Soviet adalah yang pertama untuk meletakkan Rhodiola Rosea melalui siasatan farmakologi dan klinikal pada tahun 1960an. Pihak Soviet telah mencari untuk meningkatkan prestasi Cosmonauts mereka dan Pasukan Khas Tentera. Amfetamin pada mulanya disiasat dan dianggap tidak sesuai kerana mereka hanya merangsang rembesan sumber tenaga sementara seperti adrenalin dan diikuti dengan yang rendah yang ketara. Hasil daripada kegagalan ini, Soviet kemudian mula menyiasat herba yang tidak lama lagi untuk dipanggil "Adaptagens".

An Adaptagen mesti memenuhi 5 kriteria berikut:

Rintangan tidak spesifik - meningkatkan daya tahan tubuh terhadap fizikal, kimia dan biologi (jangkitan) tekanan. Tindakan NORMALISING - peningkatan di bawah sistem aktif dan penurunan ke atas sistem aktif. Berbahaya - minimum jika apa-apa gangguan fisiologi atau kesan sampingan. Imbangan - mesti mengimbangi sistem peraturan badan (kardiovaskular, sistem imun dan neuroendokrin). Modulasi - mesti memodulasi sistem tindak balas tekanan badan supaya ia bertindak balas mengikut kadar bahaya yang sebenar dan tidak mengurangkan sel-sel tenaga penting.

Rhodiola Rosea berasal banyak manfaat melalui peningkatan kecekapan dalam sel. Peningkatan pengeluaran tenaga dalam bentuk ATP dan CP dan penggunaan yang lebih berkesan oksigen. Tiga faedah utama yang dinyatakan ialah-

1. memori yang lebih baik dan Prestasi Kognitif

Kajian Soviet menunjukkan Rhodiola Rosea meningkatkan pembelajaran dan ingatan serta kelajuan mental dan ketepatan. Penyelidik menguji keupayaan 60 pelajar asing untuk belajar Rusia. Dua puluh mula mengambil 660 mg sehari, 20 mengambil plasebo dan 20 mengambil apa-apa. Mereka 660mg diberikan Rodaxin (Rhodiola Rosea dan Vitamin C formula) menunjukkan peningkatan 60.7% dalam keupayaan pembelajaran bahasa mereka dan dilaporkan kurang keletihan maka orang-orang tidak diberi makanan tambahan itu.

2. Meningkatkan Prestasi Fizikal dan Endurance

Kesan antifatigue penting, diukur meningkat kuantiti kerja mental dan kualiti per unit masa, ditunjukkan selepas akut (dos tunggal) pentadbiran ekstrak Rhodiola seragam dalam kadet muda di bawah tekanan. Dalam, percubaan double-blind rawak ini, dua dos Rhodiola telah diuji terhadap kumpulan plasebo dan kumpulan kawalan yang tidak dirawat. Kedua-dua kumpulan Rhodiola menunjukkan kesan antifatigue berbanding dengan kumpulan plasebo. Tidak terdapat perbezaan yang signifikan antara kedua-dua kumpulan dos, walaupun trend mulanya mengejutkan memihak kepada kumpulan dos yang lebih rendah telah disyorkan.

3. Meningkatkan keupayaan badan Menangani Tekanan

Penyelidik Rusia dan Sweden mendapati bahawa formula yang mengandungi Rhodiola Rosea mempunyai kesan yang besar ke atas tahap tekanan.

Penyelidik menghantar burung puyuh ke angkasa lepas untuk menilai kesan daripada tekanan alam sekitar yang melampau. Separuh salwa telah diberi formula Adaptagen mengandungi Rhodiola Rosea, separuh bertindak lain sebagai kumpulan kawalan. Menariknya salwa mengambil formula terus bertelur, manakala yang lain tidak ..

Para penyelidik menyimpulkan bahawa formula Adaptagen yang 'mengurangkan mudah terangsang puyuh dan menjejaskan tindak balas negatif kepada tekanan.

Rhodiola adalah satu pilihan yang realistik untuk untuk mereka yang mencari kelebihan atau hanya meningkatkan kesihatan umum mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar