Kamis, 12 November 2015

Kenapa Saya Sentiasa Feel So lapar? - 3 Syarat untuk mengetahui!

Kenapa Saya Sentiasa Feel So lapar? - 3 Syarat untuk mengetahui!

Terdapat sebab-sebab di luar apa yang kebanyakan orang percaya yang boleh menyebabkan anda tertanya-tanya "mengapa saya selalu berasa lapar?" Kebanyakan orang menganggap bahawa jika mereka lapar sepanjang masa yang ada sesuatu mental berlaku seperti tidak mempunyai apa-apa tekad atau mereka "emosi" pemakan tetapi bagaimana jika ia tidak pilihan. Bagaimana sekiranya ada keadaan perubatan sebenar yang boleh meninggalkan anda lapar sepanjang masa?

Penyakit tiroid

Tiroid anda adalah bertanggungjawab untuk pengeluaran hormon dan metabolisme yang tiroid yang rosak boleh membuat anda merasa seolah-olah anda tidak pernah berpuas hati. Tidak kira berapa banyak anda makan tiroid anda tidak akan menghantar isyarat yang berpuas hati.

Gula Darah Rendah

Orang yang mengalami kekurangan gula dalam darah atau hipoglisemia akan berasa sentiasa lapar, kerana badan mereka tidak boleh meningkatkan tahap gula mereka cukup untuk memenuhi fungsi tubuh. Jika gula anda rendah anda mungkin mendapati bahawa anda bangun di tengah malam untuk makan, atau cepat meminta "mengapa saya berasa lapar?" selepas makan makan.

Steroid Untuk Asma

Steroid yang sedang diambil untuk masalah pernafasan boleh menyebabkan anda lapar sepanjang masa. Steroid meningkatkan rasa lapar anda. Jika anda asma dan menggunakan ubat sedut yang baik boleh masalah.

Kenapa saya selalu berasa lapar, boleh turun ke suatu penyakit atau mungkin ubat yang anda ambil. Anda perlu berusaha untuk mencari jawapan, ia boleh menjadi satu penyelesaian yang sangat mudah. Perkara utama yang perlu diingat bahawa sehingga anda menentukan akar menyebabkan anda akan terus tertanya-tanya mengapa anda berasa cara ini!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar