Kamis, 12 November 2015

The Banyak Manfaat Kesihatan Bawang putih

The Banyak Manfaat Kesihatan Bawang putih

Bawang putih tergolong dalam satu cabang keluarga teratai. Cawangan ini adalah alliums, dan anda mungkin akan mengenali mereka rakan-rakan ahli, sayur, bawang merah, daun bawang dan bawang. Seluruh keluarga mengandungi glikosida jantung, yang boleh menjadi sangat berfaedah.

Herba sendiri adalah mentol, dikerat keluar ke ulas individu. Ia ditambah kepada banyak hidangan yang enak, terutama orang-orang dari Itali. Bagaimana yang disediakan untuk hidangan yang akan menentukan bagaimana kuat rasa akan.

Untuk kegunaan herba, bawang putih terbaik dimakan mentah. Itu bukan mudah untuk dilakukan, kerana ia mempunyai gigitan yang agak kuat. Kebanyakan orang yang mengambil dengan cara itu ia dalam roti dan cuba untuk tidak mengunyah banyak. Mereka juga boleh mengambil dengan halia, kerana gigitan yang sama boleh menyebabkan ketidakselesaan perut.

Nenek adalah betul apabila beliau menambah banyak bawang putih untuk sup ayam dia. Cengkih mempunyai hartanah antibiotik kepadanya, dan boleh membantu anda pulih dengan lebih cepat. Malah, tentera telah menggunakan bawang putih untuk tujuan ini dalam kedua-dua Perang Dunia. Ia menyelamatkan banyak nyawa.

Ramai orang percaya bahawa ia boleh menurunkan kolesterol LDL. Untuk beberapa waktu, kajian telah bersandar dengan cara itu, tetapi baru-baru, mereka telah keluar bercampur-campur. Sebaliknya, terdapat lebih banyak bukti bahawa ia boleh menurunkan tekanan darah. Ramai pakar kardiologi mengesyorkan penggunaan makanan tambahan bawang putih untuk pesakit mereka dengan gangguan itu.

Saya lihat laporan di Jepun bahawa mungkin terdapat beberapa ciri-ciri melawan kanser kepada tumbuhan ini. Laporan ini masih awal, kerana ia dilakukan pada tikus. Banyak lebih banyak kajian perlu dilakukan sebelum ia boleh dianggap ia akan membantu manusia.

Walaupun mentah adalah terbaik, menambah kepada apa yang anda makan akan tetap membantu. Makanan tambahan bawang putih juga boleh bekerja, dan tidak sakit perut anda dengan cara yang barangan mentah tidak.

Terdapat beberapa peringatan untuk mengetahui sama ada anda menggunakannya dalam masakan atau mengambil makanan tambahan. Pertama sekali, tidak menggunakan bawang putih jika anda menyusukan bayi, terutamanya jika kanak-kanak itu di bawah enam bulan yang lalu. Ia akan disalurkan melalui susu dan ia boleh menyebabkan kes serius kolik. Tummies bayi terlalu sensitif.

Anda juga mungkin perlu berhati-hati jika anda mengambil ubat-ubatan tertentu. Kelas paling penting untuk dipertimbangkan atau yang nipis darah. Bawang putih boleh melakukan perkara yang sama, dan ia boleh menjadi terlalu banyak. Berbincang dengan doktor atau ahli farmasi anda jika anda mengambil sebarang ubat-ubatan untuk mengelakkan interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar