Kamis, 12 November 2015

Cari Pelepasan Tennis Elbow Melalui Latihan

Cari Pelepasan Tennis Elbow Melalui Latihan

Lateral Epicondylitis, atau dikenali sebagai Tennis Elbow adalah salah satu keadaan yang paling menyakitkan yang diketahui oleh manusia. Tenis siku boleh membuat tugas-tugas sehari-hari biasa kelihatan seperti mimpi ngeri. Perkara-perkara mudah seperti bekerja di dalam komputer, berjabat tangan dengan rakan-rakan dan rakan-rakan boleh menjadi sakit.

Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa walaupun siku tenis adalah syarat yang melemahkan, kesakitan yang dikaitkan dengan ia boleh dikurangkan dengan beberapa latihan. Daripada bermunculan ubat penahan sakit dan ubat-ubatan konvensional yang menyebabkan kesan-kesan sampingan yang lebih daripada manfaat, anda boleh cuba beberapa latihan untuk meningkatkan kekuatan otot anda. Apabila otot anda menjadi lebih kuat, bukan sahaja anda akan dapat meningkatkan pelbagai gerakan tetapi juga berjaya dalam mengurangkan kesakitan.

Jika anda ingin membuang kesakitan dan kerosakan yang dikaitkan dengan siku tenis, maka ia adalah penting untuk beralih kepada yang betul latihan siku tenis dengan seberapa segera yang mungkin. Tetapi sebelum itu, anda perlu memastikan bahawa anda benar-benar mempunyai siku tenis dan tidak sesuatu yang lain dengan gejala yang sama. Ini dapat terbaik ditentukan oleh doktor. Kadang-kadang, anda mungkin perlu untuk berunding dengan seorang pakar bedah ortopedik untuk mendapatkan diagnosis terperinci masalah ini. Setelah anda yakin bahawa anda sebenarnya mempunyai siku tenis, dan kemudian anda boleh bermula dengan latihan anda. Walau bagaimanapun, jika anda merasakan bahawa latihan yang menyebabkan banyak kesakitan, maka anda tidak perlu overexert diri sendiri. Hanya menunggu sehingga reda kesakitan dan anda merasa seperti bersenam lagi.

Kebanyakan senaman ini untuk siku tenis yang tidak memerlukan apa-apa jenis gimnasium atau peralatan khas. Semua yang anda perlukan adalah sama ada tin sup atau satu liter satu botol air yang boleh diadakan di telapak tangan anda atau apa-apa benda yang mempunyai beberapa jenis berat badan. Mereka boleh dilakukan semasa anda sibuk dengan filem atau televisyen di rumah. Mereka tidak perlu banyak masa, hanya kira-kira 30 minit sehari boleh buat silap mata.

Berikut adalah senaman yang boleh membantu anda. Duduk di sofa anda dan meletakkan lengan anda pada kaki, kerusi atau meja anda. Pastikan lengan anda berada dalam kedudukan rehat yang. Memegang botol di tangan anda dengan tapak tangan menghadap ke bawah. Anda perlu mula dalam kedudukan di mana bahagian belakang tangan anda adalah selari dengan lantai. Turunkan tangan itu bahawa ia adalah hampir pada sudut yang betul. Jika anda masih tidak mempunyai sakit, maka anda boleh meningkatkan lengan anda lagi. Ulang keseluruhan prosedur. Dengan masa latihan ini akan membantu dalam menguatkan lengan anda. Walau bagaimanapun, jika anda merasa apa-apa kesakitan pada mulanya, anda boleh menggunakan tangan anda yang lain untuk menyokong lengan kerja.

Ini adalah salah satu daripada latihan yang banyak yang boleh membantu lengan anda. Yoga adalah satu lagi pilihan yang baik yang telah digunakan sebagai ubat untuk jenis-jenis masalah yang selama berabad-abad. Ia adalah selamat, berkesan dan mempunyai kesan berpanjangan. Sebagai guru yoga diri saya sendiri, saya boleh memberitahu anda bahawa saya telah melihat ia mengubah kehidupan orang ramai, ramai daripada mereka atlet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar