Kamis, 12 November 2015

Cara Semulajadi Untuk Jauhkan Daripada Penyakit Motion

Cara Semulajadi Untuk Jauhkan Daripada Penyakit Motion

Ia adalah benar-benar tidak baik untuk berasa pening semasa anda dalam perjalanan. Mabuk adalah rasa tidak selesa yang anda tidak mahu berasa semasa bercuti. Ia hanya akan memusnahkan keseronokan anda. Pastikan bahawa anda akan melakukan yang terbaik dalam mencegah mabuk perjalanan daripada berlaku. Anda perlu tahu bahawa terdapat banyak cara yang anda boleh mengelakkan ini daripada berlaku. Terdapat pelbagai cara walaupun semula jadi yang boleh anda lakukan untuk menjaga diri daripadanya.

MAKAN HAK MAKANAN

Perkara pertama yang anda perlu mengambil kira adalah makanan yang anda akan makan sebelum memulakan perjalanan. Makanan yang anda akan makan memainkan peranan yang besar kepada bagaimana anda akan merasa semasa dalam perjalanan. Pastikan bahawa anda akan makan makanan yang akan membantu meneutralkan asid di dalam perut anda seperti roti dan keropok. Cuba untuk mengelakkan s [makanan berais terutama pada waktu pagi.

Gelang

Terdapat gelang yang anda boleh membeli untuk mengelakkan mabuk perjalanan. Motion band penyakit sentiasa ada di mana sahaja. Terdapat kedai-kedai yang menjual item ini. Anda boleh menggunakan mereka dalam talian. Band ini akan meniru beberapa perkara tekanan dalam pergelangan tangan anda untuk membuat anda sihat dan sejuk.

GINGER

Salah satu cara yang paling berkesan untuk mencegah mabuk adalah dengan makan apa-apa dengan halia sebelum memulakan perjalanan. Kebanyakan orang mendapati halia berkesan dalam menjaga diri dari mabuk perjalanan. Cuba untuk makan gula-gula halia, roti, teh dan banyak lagi.

LOKASI

Lokasi anda semasa perjalanan adalah salah satu faktor yang paling penting yang anda perlu mengambil kira. Pastikan bahawa anda akan duduk di lokasi yang betul. Jika anda berada di dalam sebuah kereta, cuba untuk duduk di ruang depan. Ini akan memastikan bahawa anda tidak akan merasa pergerakan banyak hanya seperti di belakang. Jika boleh, cuba untuk duduk di kawasan tingkap.

Ada tips mudah yang anda perlu mengambil kira dalam mencegah mabuk perjalanan. Ada tips semulajadi yang anda sebenarnya boleh melakukan dapat mengelakkan ia daripada berlaku. Tips yang disebutkan pasti akan membantu anda dalam banyak cara. Anda perlu mengambil kira mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar