Kamis, 12 November 2015

Oat - Penyembuhan sifat-sifat Loji Terbongkar (Bahagian 2)

Oat - Penyembuhan sifat-sifat Loji Terbongkar (Bahagian 2)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan oat dan garis panduan yang berguna mengenai cara untuk menggunakan mereka apabila berurusan dengan masalah kesihatan.

Teh Oat adalah dinasihatkan untuk orang yang mengidap penyakit paru-paru bagi memudahkan kahak.
Campuran jerami dengan merawat kulit kayu oak kaki berpeluh berlebihan atau hanya mengurangkan berpeluh berjalan kaki. Memampatkan panas merebus perlu diletakkan sekitar kawasan buah pinggang untuk melegakan kesakitan yang disebabkan oleh nephrolith dan memudahkan perkumuhan batu keluar dari tubuh anda. Atau anda hanya boleh menggunakan jerami panas daripada merebus untuk tempat di sekitar kawasan itu tidak baik apabila berurusan dengan nephrolith.
Bijirin oat dan produk yang diperbuat daripada mereka - groats, tepung dan kepingan - digunakan dalam makanan. Walau bagaimanapun, mereka telah ciri-ciri penyembuhan, juga, dan boleh digunakan untuk merawat pelbagai masalah kesihatan. Bijian mengandungi kanji. Air panas menukarkan kanji ke dalam lendir, yang mempunyai tindakan emolien dan yg membida rasa sakit. Di samping itu, ia mengikat tisu yang rosak. Hasilnya, oat bubur adalah dinasihatkan bagi orang-orang yang rosak mukosa gastrik. Bijirin digunakan untuk merawat insomnia dan masalah lemah kawalan kencing pada waktu malam.
Campurkan 2 sudu besar bijirin oat, 2 sudu besar buah-buahan Dill dan satu sudu buah hawthorn. Tanamkan campuran herba dengan setengah liter air mendidih dan terus mendidih berwarna pada api yang kecil selama setengah jam. Tinggalkan merebus untuk minuman selama 4 jam dan tuang ia. Bahagikan merebus ke dalam bahagian yang sama dan minum mereka dalam masa sehari untuk merawat insomnia. Anda perlu minum ubat yang setengah jam sebelum makan.
Campurkan merebus yang diperbuat daripada bijirin oat dengan madu untuk menguatkan badan lemah oleh penyakit.
Satu penyerapan diperbuat daripada bijirin digunakan untuk meningkatkan fungsi jantung dan rembesan hempedu. Selain itu, ia mempunyai tindakan diuretik.
Jus puncak segar dan tumbuh bijirin, dan menggunakan jus sebagai penawar yang baik untuk menguatkan badan lemah oleh penyakit Influenza dan sejuk. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat untuk menangani insomnia dan sakit saraf.
Topeng diperbuat daripada tepung oat atau kepingan digunakan untuk memperbaiki keadaan kulit penuaan.
Bijian mengandungi avenin protein, yang mungkin menyebabkan masalah kesihatan untuk orang yang mengalami penyakit seliak.
Sesetengah negara menggunakan bijirin oat, manakala yang lain - puncak kilang baru, puncak dikumpul semasa peringkat awal pembukaan tangkai dan bijirin dituai pada peringkat susu kematangan. Bijian peringkat susu yang digunakan untuk membuat ubat-ubatan homeopati. Jerami oat dan sekam digunakan dalam perubatan alternatif, juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar