Kamis, 12 November 2015

Cara Untuk Elakkan Penyakit Motion

Cara Untuk Elakkan Penyakit Motion

Mabuk, atau mabuk perjalanan, adalah perasaan yang dahsyat yang meninggalkan anda berasa loya dan tidak selesa dan berlaku apabila perjalanan dalam bot, kereta, kereta api, kapal terbang, dengan menggunakan buaian atau menggunakan tunggangan di taman hiburan.

Ia tidak pernah di dengari untuk ia menjadi serius sehingga muntah itu dan sejuk muncul tiba-tiba. Sesiapa sahaja boleh mengalami mabuk tetapi ternyata lebih kerap dalam kanak-kanak yang sangat muda. Tanda-tanda adalah biasanya kecil tetapi perlu diingat bahawa jika penyingkiran berlaku untuk tempoh masa yang panjang seseorang itu boleh menjadi titik mudah kering dan secara tiba-tiba tekanan darah tidak pernah terdengar.

Mabuk berlaku apabila pancaindera kita menghantar mesej kepada satu sama lain yang konflik. Telinga dalaman terutamanya dilaksanakan kerana ia adalah bertanggungjawab untuk memastikan segala-galanya yang seimbang dan anda berdiri dengan mantap pada kaki anda.

Terdapat reseptor kecil dalam semua sendi-sendi kita dan di seluruh kulit kita yang menyimpan tab pada bahagian tubuh yang bergerak dan di mana setiap bahagian badan adalah berkaitan dengan yang akan datang. Bayangkan bahawa anda berada di tempat duduk belakang kereta melihat majalah. Mata anda tetap teguh serta fixated pada majalah ini dan tidak mengetahui sebarang gerakan. Jika kereta itu mempercepatkan atau nak berhenti secara tiba-tiba telinga anda kini merasakan sesuatu yang sama sekali berbeza daripada mata anda. Ini jenis perkara mendapat sistem badan anda semua bercampur dan boleh membuat anda merasa loya.

Ia tidak biasanya untuk berjumpa doktor di mana mabuk kasihani, tetapi anda akan dapat melihat satu jika tanda-tanda yang serius atau berlanjutan. Ubat tertentu yang mereka menetapkan seperti TransdermScop, benar-benar boleh membantu untuk mengawal gejala-gejala dan boleh membuat percutian anda yang seterusnya lebih menyeronokkan. Berhati-hati jika memandu di preskripsi kerana ia mungkin menyebabkan mengantuk. Ubat-ubat tertentu boleh dibeli di kaunter dan juga sangat membantu. Ini termasuk Dramanine, Bonine dan Antivert.

Terdapat juga cara-cara semula jadi, untuk merawat gejala-gejala, yang kurang berbahaya kepada badan anda. Halia adalah sangat baik untuk membantu menenangkan perut dan boleh didapati dalam bentuk kapsul atau di kedai runcit dalam botol halia arak. Mint juga melakukan pekerjaan yang indah menenangkan perut anda ke bawah dengan kesan sampingan yang membantu dengan penghadaman anda. Bahan-bahan homeopati tertentu juga telah terbukti untuk membantu. Produk dengan vulgaris Pulsatilla, Kalium fosfat dan Cocculus dalam mereka membantu untuk menenangkan saraf anda dan membuat lawatan anda yang akan datang lebih lumayan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar