Kamis, 12 November 2015

Yoga Sebagai Penyembuhan untuk Sakit Belakang

Yoga Sebagai Penyembuhan untuk Sakit Belakang

Kerja-kerja pejabat boleh menyebabkan beberapa masalah kesihatan, yang yoga bertujuan untuk menangani. Satu contoh yang baik ialah Carpal Tunnel Syndrome yang memberi kesan pergelangan tangan orang-orang yang menghabiskan banyak masa pada komputer.

Apabila dilakukan dengan betul siku, bahu, dan penjajaran pergelangan tangan, asana yoga boleh membantu meringankan kesakitan Carpal Tunnel Syndrome. A senaman yoga yang boleh melegakan ketegangan dari urat keting ketat, tulang belakang, dan flexors pinggul adalah sangat baik untuk melegakan kesakitan yang disebabkan oleh duduk untuk masa yang lama di kerusi pejabat belakang.

Ketegangan boleh dikeluarkan dan perasaan yang penuh inspirasi boleh dicetuskan dengan senaman yoga yang mudah. Biasanya, pengguna komputer yang kerap mengalami kesakitan dan ketegangan di tangan yang menggunakan tetikus, lengan, bahu, siku, belakang atau leher. Mereka juga mendapat masalah mata, lesu, dan sakit kepala yang juga disebabkan oleh ketegangan akibat penggunaan komputer yang berpanjangan. Semua masalah-masalah kesihatan menjaga seorang pekerja pegawai daripada menjalankan tugasnya dengan cekap.

Mengalami sakit kronik di belakang, leher, pergelangan tangan, bahu, pinggang, atau lutut? Anda tidak keseorangan. Menurut kajian, 80 peratus rakyat Amerika mengalami sakit yang cukup serius untuk memerlukan mengambil ubat penahan sakit dan perundingan pakar penjagaan kesihatan. Sakit ini diletakkan ketujuh di kalangan sebab-sebab utama untuk kemasukan ke hospital di Amerika Syarikat pada tahun 1988.

Sakit ini adalah punca utama ketidakhadiran di kalangan pekerja, dan ini kos perniagaan kekalahan $ 30000000000 setiap tahun pada faedah perubatan dan kehilangan produktiviti.

Jangka pendek atau sakit akut yang lebih rendah berlaku dari beberapa hari ke beberapa minggu. Majoriti kes-kes sakit akut adalah mekanikal, biasanya disebabkan oleh arthritis atau trauma ke belakang yang lebih rendah. Sakit belakang dari trauma boleh menjadi hasil daripada kecederaan sukan, melakukan kerja-kerja rumah, tekanan pada tisu dan tulang tulang belakang, dan kemalangan kereta.

Tanda-tanda termasuk fleksibiliti terhad dan pelbagai pergerakan, sakit menikam, sakit otot, dan kesukaran untuk berdiri lurus. Sakit belakang juga boleh disebabkan oleh kecederaan atau gangguan di tempat lain di dalam badan.

Yoga boleh meningkatkan kesedaran badan anda, membantu anda melepaskan tabiat yang tidak sihat, melatih anda untuk melepaskan ketegangan, dan memanjangkan tulang belakang anda. Ia juga berfungsi otot yang penting dalam menyokong tulang belakang untuk masa yang lama tanpa rasa sakit. Walau bagaimanapun, jika yoga yang menimbulkan mencederakan anda, berhenti melakukannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar